Marka osobista – czym tak naprawdę jest?

Masz świadomość, że posiadasz własną markę osobistą? Tak, właśnie ty. Twoja marka osobista
wynika z twojej samoświadomości. A tworzy ją wszystko to, co tworzy ciebie. Twoje imię i nazwisko, wszelkie posiadane umiejętności, wszelkie doświadczenie oraz przez lata zdobywana wiedza. Co ważne, bez względu na to, czy masz świadomość swojej marki osobistej i budujesz ją konsekwentnie latami, czy też tworzy się ona samodzielnie, jej podstawy są takie same, a tworzą je wartości, jakimi się kierujesz. To wartości odgrywają kluczową rolę podczas procesu tworzenia marki osobistej.

Przebieg procesu tworzenia marki osobistej

Doskonale opisała ten proces autorka http://www.phama.co/, bloga o fashion PR i fashion business. W uproszczeniu wygląda to następująco: każda marka osobista powinna być budowana po ustaleniu pewnych ważnych punktów. Pierwsze trzy to: misja marki, wizja biznesowa oraz klucz marki. Następnie należy przeprowadzić analizę SWOT (czyli określić mocne i słabe strony, jak i szanse oraz zagrożenia), a do tego sporządzić szczegółowy plan marketingowy. Czy to wystarczy, by osiągnąć sukces, a nasza marka stała się automatycznie naszą wizytówką? Odpowiedzi na to i wiele innych pytań dotyczących biznesu i PR-u branży modowej możesz znaleźć na wspomnianym wcześniej blogu.